The miracles of science™

Kies een Sector


Palais des Congrés, Abidjan, Ivory Coast (exterior cladding in DuPont™ Corian®); project by Arch.Pierre Fakhoury; photo DuPont™ Corian®

Technologie en design verenigd in de sculptuurboutiek aan de Rue Saint Honoré

Piquadro strijkt neer in Parijs

Piquadro, toonaangever op het gebied van lederwaren voor professionals en reizigers, opent haar eerste boetiek in Parijs in een van de belangrijkste luxe winkelstraten van de stad - de centraal gelegen Rue Saint Honoré.

 

Flagship store di Piquadro a Parigi, Francia; design Karim Azzabi; foto Jean-Pierre Delagarde per Piquadro, tutti i diritti riservati.Flagship store di Piquadro a Parigi, Francia; design Karim Azzabi; foto Jean-Pierre Delagarde per Piquadro, tutti i diritti riservati.
De vlaggenschipwinkel van Piquadro in Parijs, Frankrijk; ontwerp Karim Azzabi; foto Jean-Pierre Delagarde voor Piquadro, alle rechten voorbehouden.

De Franse vlaggenschipwinkel tegenover de beroemde etalages van de conceptwinkel Colette - een verplichte halte voor modeliefhebbers uit de hele wereld - is ontworpen als een groot beeldhouwwerk uit één materiaal door Karim Azzabi, eveneens de architect van het futuristische hoofdkantoor van Piquadro in de buurt van Bologne (Italië).

Azzabi heeft het interieur - ongeveer 60 vierkante meter – in minimalistische stijl ingericht door gebruik te maken van een enkel materiaal, Corian® en een enkele kleur, puur wit. De winkel werd ontworpen als een organische en homogene ruimte die deed denken aan een cocon, waarmee een origineel displayformat werd gecreëerd dat de toonzaal tot een voorbeeld in het scala aan winkelontwerpen in de wereld maakt.

 

Flagship store di Piquadro a Parigi, Francia; design Karim Azzabi; foto Jean-Pierre Delagarde per Piquadro, tutti i diritti riservati.Flagship store di Piquadro a Parigi, Francia; design Karim Azzabi; foto Jean-Pierre Delagarde per Piquadro, tutti i diritti riservati.
De vlaggenschipwinkel van Piquadro in Parijs, Frankrijk; ontwerp Karim Azzabi; foto Jean-Pierre Delagarde voor Piquadro, alle rechten voorbehouden.

Van de vloer tot de wanden en het plafond worden klanten verwelkomd in een witte sluierachtige huls die helemaal uit Corian® is gemaakt. De hoofdelementen zijn de multifunctionele strips in Corian® die naast elkaar zijn geplaatst en door dunne verdwijnende lijnen worden benadrukt. De strips functioneren als vloer, wanden en ook als uitstalelementen: planken en laden komen tevoorschijn uit de "ribben" waarbij de vormbaarheid van Corian® optimaal wordt gebruikt. De puurheid van deze eenkleurige omgeving past perfect bij de moderne en minimalistische stijl van de producten van Piquadro, waardoor een verfijnde en smetteloze atmosfeer wordt gecreëerd waarin alleen het essentiële belangrijk is.

 

Flagship store di Piquadro a Parigi, Francia; design Karim Azzabi; foto Jean-Pierre Delagarde per Piquadro, tutti i diritti riservati.Flagship store di Piquadro a Parigi, Francia; design Karim Azzabi; foto Jean-Pierre Delagarde per Piquadro, tutti i diritti riservati.Flagship store di Piquadro a Parigi, Francia; design Karim Azzabi; foto Jean-Pierre Delagarde per Piquadro, tutti i diritti riservati.
De vlaggenschipwinkel van Piquadro in Parijs, Frankrijk; ontwerp Karim Azzabi; foto Jean-Pierre Delagarde voor Piquadro, alle rechten voorbehouden.

In de nieuwe winkel van Piquadro, bevat de interne huls uit Corian® bovendien LED-verlichting met wisselende intensiteit. Deze verlichting die horizontaal en verticaal is gepositioneerd, is soms geïntegreerd in de wanden, soms in de planken en tafels, en dan weer in "stalactieten" die van het plafond vallen, waardoor de rechthoekige ruimte een gevoel van diepte krijgt en de getoonde collecties subtiel worden verlicht.

De koopervaring wordt verrijkt door de mogelijkheid om met het getoonde product in wisselwerking te treden via een speciale iPhone applicatie die een interface met de videowand in de winkel vormt. Dankzij deze software die in samenwerking met Vodafone is gemaakt, kan het verkooppersoneel alle eigenschappen van het product, andere kleurmogelijkheden en kwaliteitstesten op de videowand tonen door eenvoudigweg de barcode van het product met de smartphone te scannen.

“De opening van de Parijse boetiek aan de Rue Saint Honoré is een belangrijke strategische stap voor de internationalisering van het merk Piquadro” zegt Marco Palmieri, CEO van Piquadro. "De Franse hoofdstad is de belangrijkste toeristische bestemming in de wereld en een etalage van Piquadro in één van de meest populaire winkelstraten van Parijs is een fundamentele stap in de ontwikkeling van de mondiale roem van Piquadro. Het is vanwege het belang van het imago van deze winkel" vervolgt Palmieri, "dat we een nieuw concept voor de inrichting wilden creëren, met de nadruk op innovatieve materialen en oplossingen."